Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden van Clear-Path, per 1 augustus 2023

1. Definitie en toepasselijkheid

  1. Definities:
  2. onder ‘wij’ en ‘ons’ wordt verstaan: Clear-Path gevestigd te Rijswijk, Nederland, KvK-nummer 84661275;
  3. onder ‘u’ en ‘uw’ wordt verstaan: de opdrachtgever, de kandidaat of diegene die anderszins optreedt bij een overeenkomst met ons;
  4. onder ‘dienstverlening’ en ‘coaching’ wordt verstaan: de diensten en werkzaamheden zoals opgenomen in artikel 2 van deze algemene voorwaarden.

1.2 Dit zijn de algemene voorwaarden van Clear-Path. In deze voorwaarden staan de afspraken die u en wij hebben gemaakt en waar u en wij aan moeten voldoen als u van onze diensten gebruik maakt. Deze voorwaarden zijn van toepassing:

  1. als u en wij een overeenkomst hebben;
  2. bij opgestelde aanbiedingen;
  3. bij offertes en prijsopgaves;
  4. wanneer wij werkzaamheden verrichten;
  5. bij leveringen en andere (rechts)handelingen.

De algemene voorwaarden gelden ook wanneer wij een andere overeenkomst met u sluiten.

1.3 Wij mogen andere afspraken met u maken dan in deze algemene voorwaarden zijn opgenomen. Deze afspraken gelden alleen als deze schriftelijk zijn vastgelegd en u daarmee heeft ingestemd.

1.4 Deze afspraken zoals genoemd in artikel 1.3 gelden alleen voor de op dat moment met u afgesloten overeenkomst. Voor andere overeenkomsten gelden weer alle afspraken van de algemene voorwaarden.

1.5 Verwijst u naar andere algemene voorwaarden in uw aanbod of in uw correspondentie? Dan gelden deze niet. Dit geldt ook wanneer in andere algemene voorwaarden een beding staat opgenomen dat aangeeft dat dit niet het geval is.

1.6 Wanneer één van de afspraken in deze algemene voorwaarden niet geldig is (nietig is), treedt een afspraak die daar zoveel mogelijk bij past hier automatisch voor in de plaats. Dit geldt ook voor andere afspraken waar wij geen beroep op kunnen doen.

2. Diensten en werkzaamheden

Wij verrichten onder meer, doch niet uitsluitend, de volgende diensten en werkzaamheden:

Voor een actueel overzicht, bezoek onze website www.clear-path.nl

3. Aanbiedingen, offertes en termijnen

3.1 U en wij zijn niets verplicht wanneer wij u iets aanbieden, bijvoorbeeld bij offertes en prijsopgaves. Dit is anders wanneer dit duidelijk is aangegeven.

3.2 Aanbiedingen zijn één (1) maand na verzending geldig. U heeft dus één maand de tijd om te reageren. Dit kan langer zijn maar dan moeten hier schriftelijke afspraken over zijn gemaakt.

3.3 Alle aanbiedingen die door ons worden gedaan zijn alleen voor u bestemd. Een offerte, prijsopgave en/of enig ander aanbod binden ons niet voor toekomstige overeenkomsten.

3.4 Staat er in een offerte of prijsopgave een schrijffout of een kennelijke vergissing? En u had dit zelf kunnen begrijpen? Dan is de offerte of de prijsopgave niet meer geldig. Geef dit aan ons door zodat wij u een aangepaste offerte of prijsopgave kunnen toesturen.

3.5 Het is niet mogelijk met een deel van de offerte/prijsopgave akkoord te gaan. Wij zijn dus niet verplicht om bij een samengestelde offerte/prijsopgave een gedeelte van de opdracht uit te voeren voor het daarbij vermelde deel van de kosten.

4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1 Na een intakegesprek stellen wij, op basis van uw hulpvraag, een begeleidingsplan en/of offerte op. De overeenkomst komt tot stand door het ingevuld en ondertekend retourneren van het begeleidingsplan en/of offerte aan ons of een andere schriftelijke aanvaarding door u van een offerte of aanbod. In het begeleidingsplan en/of offerte zijn het aantal gesprekken, de duur van het traject, kosten en betalingsvoorwaarden opgenomen.

4.2 Na ontvangst van uw schriftelijke aanvaarding plannen wij met u een afspraak in voor het eerste gesprek.

4.3 Bent u nog niet akkoord met ons aanbod? Dan mogen wij ons aanbod nog intrekken. Er ontstaat dan geen overeenkomst.

4.4 Besluit u om bij de aanvaarding van het aanbod voorbehouden of wijzigingen aan te brengen? Dan komt er pas een overeenkomst tot stand wanneer wij schriftelijk aan u hebben aangegeven dat wij hiermee akkoord gaan. Deze instemming heeft in geen enkel geval betrekking op eventuele toepasselijkheid van algemene voorwaarden die door u worden gehanteerd.

4.5 Gehele of gedeeltelijke wijziging van de overeenkomst is uitsluitend mogelijk nadat wij hier schriftelijk toestemming voor hebben gegeven.

5. Uitvoering van de opdracht

5.1 Op ons rust een inspanningsverplichting met betrekking tot het uitvoeren van de overeenkomst. Wij zullen de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Wij kunnen u niet garanderen dat wij met de werkzaamheden en/of diensten het voor u gewenste resultaat behalen. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor enige schade aan u of derden als gevolg van het feit dat het gewenste resultaat niet of niet volledig is bereikt.

5.2 Wij verrichten de werkzaamheden uit hoofde van de overeenkomst naar eigen inzicht en wij zijn daarbij tevens gerechtigd om bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door een door ons aan te wijzen derde.

5.3 In geval van ziekte of een andere overmachtssituatie, waarbij wij en/of een door ons ingeschakelde derde niet in staat is de coaching te verlenen op een datum die wij met u hebben afgesproken, zijn wij gerechtigd de begeleiding één of meerdere weken op te schuiven. Wij zullen dan een nieuwe afspraak met u maken.

5.4 Termijnen die door ons worden gegeven, zijn slechts een indicatie en op geen enkel moment uiterste termijnen. Houden wij ons niet aan de door ons gegeven termijn? Dan heeft u geen recht op schadevergoeding, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld aan onze zijde.

5.5 De coaching kunnen worden gegeven in de Nederlandse en de Engelse taal.

6. Prijzen en tarieven

6.1 De prijzen en/of tarieven van de coaching staan weergeven op het begeleidingsplan en/of de offerte. Prijzen die eerder door ons zijn gehanteerd, binden ons niet voor de toekomst. Bij een latere overeenkomst dienen er dan ook nieuwe afspraken te worden gemaakt over de prijzen.

6.2 Wij mogen de overeengekomen prijs verhogen wanneer één of meer van de volgende omstandigheden zich na het sluiten van de overeenkomst voordoen:

  1. stijging van de kosten van (coaching)materialen, pakketten, assessments, of andere diensten die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn;
  2. omstandigheden die van dien aard zijn dat bij het tot stand komen van de overeenkomst geen rekening behoefde te worden gehouden met de kans dat zij zich zouden voordoen, die niet aan ons kunnen worden toegerekend en die de kosten van de werkzaamheden verhogen;
  3. omstandigheden die hiermee zijn te vergelijken;
  4. omstandigheden zoals bedoeld in artikel 7 lid 3.

U bent verplicht de verhoogde prijs te betalen, voor zover deze verhoging niet meer betreft dan 10% van de overeengekomen prijs.

6.3 Voorzien wij dat de prijsverhoging meer zal zijn dan 10% van de overeengekomen prijs? Dan moeten wij dit bij u te melden. Deze verhoging is voor uw rekening, tenzij u binnen zeven (7) dagen schriftelijk aan ons laten weten dat u niet akkoord bent met de verhoging.

6.4 Meldt u, conform lid 3, aan ons dat u het niet eens bent met de prijsverhoging? Dan zullen wij met u overleggen over een mogelijke wijziging van de overeenkomst. Eventuele overeengekomen wijzigingen van de overeenkomst gelden alleen, nadat deze schriftelijk door ons zijn bevestigd en door u en ons zijn ondertekend.

6.5 Indien het overleg, zoals bedoeld in lid 4, niet tot een oplossing leidt, dan zijn wij en u bevoegd de overeenkomst te beëindigen, zonder dat enige ingebrekestelling noodzakelijk is. De door ons tot het moment van ontbinding verrichte werkzaamheden zullen in dat geval alsnog door u moeten worden betaald.

7. Wijziging dienstverlening

7.1 Wij mogen de overeengekomen dienstverlening wijzigen wanneer wij vinden dat dit voor het goed uitvoeren van de overeenkomst noodzakelijk is.

7.2 Zorgt de wijziging van de dienstverlening voor meer kosten? Dan is artikel 6 van toepassing.

7.3 Leiden door u verzochte aanvullingen en/of wijzigingen van de overeenkomst tot extra kosten, bijvoorbeeld doordat uw hulpvraag wijzigt? Dan zijn deze kosten altijd volledig voor uw rekening. Artikel 6 lid 3, 4 en 5 zijn dan nadrukkelijk niet van toepassing.

8. Facturering en betaling

8.1 Betaling van de dienstverlening geschiedt door middel van facturatie.

8.2 Wij vragen u vriendelijk de factuur binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum te betalen op de bank- of girorekening die op de factuur staat aangegeven. U mag geen bedragen verrekenen. Daarnaast mag u de betaling niet opschorten.

8.3 Betaalt u niet binnen veertien (14) dagen? Dan bent u direct in verzuim. Wij hoeven u niet in gebreke te stellen. U bent (als u geen consument bent) vanaf dat moment een rente verschuldigd van 1% per maand (waarbij een gedeelte van een maand als maand wordt beschouwd) over het verschuldigde bedrag tot aan de gehele voldoening daarvan. De rente wordt berekend over het deel dat u nog niet heeft betaald. Ook deze rente is direct opeisbaar. Bent u geen consument, dan geldt dat u altijd 15% aan buitengerechtelijke incassokosten over het verschuldigde bedrag, met een minimum van 150 euro, dient te voldoen.

8.4 Indien de wettelijke rente in een bepaalde periode hoger is dan de contractuele rente, geldt voor die periode de wettelijke rente in plaats van de contractuele rente.

8.5 Een door u betaald bedrag wordt eerst van de incassokosten afgetrokken, vervolgens van de verschuldigde rente en daarna van de hoofdsom. Heeft u meerdere facturen niet betaald? Dan wordt de betaling eerst van de oudste factuur afgetrokken, vervolgens op de één na oudste factuur enzovoort.

8.6 Bent u het niet eens met de factuur? Laat ons dit binnen vijf (5) kalenderdagen na verzending van de factuur schriftelijk weten. Doet u dit niet? Dan geldt de factuur als correct.

8.7 Moeten wij u in rechte betrekken om betaling of nakoming af te dwingen? Dan bent u verplicht om alle proceskosten, zoals de kosten voor rechtsbijstand en raadslieden, te betalen als wij geheel of gedeeltelijk in het gelijk worden gesteld.

9. Annuleringsregeling

9.1 Al hetgeen in dit artikel is bepaald, geldt alleen als u consument bent.

9.2 U heeft het recht de overeenkomst tot veertien (14) dagen nadat deze tot stand is gekomen te annuleren (herroepingsrecht).

9.3 Indien de coaching op uw verzoek binnen de veertiendagentermijn zoals genoemd in artikel 9.2 is aangevangen, doet u afstand van uw herroepingsrecht zodra de overeenkomst is nagekomen.

9.4 Is de veertiendagentermijn zoals genoemd in artikel 9.2 verstreken en annuleert u de overeenkomst tot vier weken voor aanvang van de coaching? Dan brengen wij 25% van het totaalbedrag bij u in rekening.

9.5 Is de veertiendagentermijn zoals genoemd in artikel 9.2 verstreken en annuleert u de overeenkomst tot twee weken voor aanvang van de coaching? Dan brengen wij 50% van het totaalbedrag bij u in rekening. Bij een annulering binnen twee weken voor aanvang wordt het gehele bedrag in rekening gebracht.

9.6 Wegens annulering te veel betaalde gelden, worden binnen veertien dagen teruggestort op de rekening waarmee de betreffende factuur is voldaan.

9.7 Bent u gedurende het reeds aangevangen (coaching) traject verhinderd deel te nemen aan een sessie? Dan heeft u het recht de sessie kosteloos te verplaatsen/annuleren, mits u dit uiterlijk 48 uur voor de start van de afspraak kenbaar maakt. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

9.8 Indien u binnen 48 uur voor aanvangsmoment van een sessie de afspraak annuleert, dan wordt de ingeplande sessie van het urentotaal, zoals vermeld op het begeleidingsplan, afgetrokken.

10. Annuleringsregeling dienstverlening op locatie

10.1 Al hetgeen in dit artikel is bepaald, geldt slechts indien door ons/onze training(en) bij u op locatie wordt gegeven en u geen consument bent.

10.2 U kunt de training tot zeven (7) dagen voor aanvang kosteloos verplaatsen. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

10.3 Indien u tot vijf (5) dagen voor aanvang de training wenst te verplaatsen, dan brengen wij 25% van het totaalbedrag van die training bij u in rekening. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

10.4 Indien u tot vier (4) dagen voor aanvang de training wenst te verplaatsen, dan brengen wij 50% van het totaalbedrag van die training bij u in rekening. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

10.5 Indien u tot drie (3) dagen voor aanvang de training wenst te verplaatsen, dan brengen wij 75% van het totaalbedrag van die training bij u in rekening. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

10.6 Indien binnen 48 uur voor aanvang de training wenst te verplaatsen, dan brengen wij 100% van het totaalbedrag van die training bij u in rekening. Wij zullen samen met u een nieuwe afspraak maken.

10.7 Indien een training die geen doorgang kon vinden door verhindering aan uw zijde niet is verplaatst, dan zijn wij gerechtigd de desbetreffende training volledig bij u in rekening te brengen.

11. Opzeggen

11.1 Wij kunnen de overeenkomst met u te allen tijde tussentijds schriftelijk beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van veertien dagen, tenzij u en wij schriftelijk anders zijn overeengekomen.

11.2 Ingeval één der partijen in staat van faillissement is geraakt, surseance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht de overeenkomst zonder inachtneming van een opzegtermijn, en zonder schadeplichtig te zijn, voortijdig te beëindigen.

12. Opschorting en ontbinding van de overeenkomst

12.1 Indien u uw verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, hebben wij het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten of te ontbinden. Een zodanige ontbinding geschiedt door middel van een daartoe strekkende schriftelijke mededeling. Behoudens het geval waarin een termijn voor nakoming is overeengekomen zal u eerst schriftelijk en gemotiveerd door ons in gebreke worden gesteld en een termijn voor nakoming worden gegeven, alvorens de overeenkomst door ons wordt ontbonden.

12.2 Onverminderd het bepaalde in het eerste lid, alsmede het overige dat in deze algemene voorwaarden is bepaald, hebben wij het recht de overeenkomst door middel van een daartoe strekkende mededeling, schriftelijk, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat daartoe een ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst is vereist, indien u bij het sluiten van de overeenkomst is verzocht om zekerheid te stellen voor de voldoening van de op u rustende verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en/of aan u is verzocht om een vooruitbetaling te verrichten en door u geen zekerheid wordt verstrekt of de verstrekte zekerheid naar het oordeel van ons onvoldoende is en/of door ons geen (afdoende) vooruitbetaling van u is ontvangen.

12.3 Wij zijn voorts bevoegd de overeenkomst te ontbinden wanneer zich naar ons oordeel omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is en/of wanneer zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van ons kan worden gevergd.

12.4 Indien wij overgaan tot opschorting of ontbinding, zijn wij jegens u niet gehouden tot vergoeding van enige schade dan wel kosten die daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

12.5 Indien ontbinding van de opdracht door ons op grond van dit artikel plaats vindt, worden door deze ontbinding alle door u aan ons verschuldigde betalingen onmiddellijk en in hun geheel opeisbaar.

13. Overmacht

13.1 Is er sprake van overmacht en kunnen wij daardoor onze verplichting niet nakomen? Dan wordt onze verplichting opgeschort zolang de overmachtssituatie duurt vermeerderd met de duur van de periode die eventueel benodigd is om op te starten.

13.2 Indien nakoming van de overeenkomst door ons als gevolg van overmacht blijvend onmogelijk is of langer duurt dan drie maanden, zijn zowel u als wij bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot enige schadevergoeding bestaat.

13.3 Met overmacht bedoelen wij elke omstandigheid die buiten onze macht ligt en van zodanige aard is, dat niet meer van ons kan worden verlangd dat wij onze afspraken nakomen.

14. Intellectuele eigendom

14.1 Wij behouden alle rechten van intellectueel eigendom op onder meer, maar niet uitsluitend, de door ons gedane aanbiedingen, verstrekte (begeleidings)plannen, verstrekte materialen, afbeeldingen, tekeningen, assessments, programmatuur en dergelijke. Het maakt hierbij niet uit of u voor de vervaardiging ervan kosten heeft betaald. Dit is alleen anders als wij en u schriftelijk anders zijn overeengekomen.

14.2 De gegevens zoals genoemd in artikel 13.1 mogen zonder onze voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming niet worden gekopieerd, gebruikt of aan derden worden getoond. Doet u dit toch? Dan bent u aan ons, per overtreding, een direct opeisbare boete verschuldigd van € 25.000,-. De boetes zullen verschuldigd zijn door het enkele feit dat u in strijd handelt met dit lid, maar laat onverminderd het recht van ons om nakoming en/of volledige schadevergoeding te vorderen.

14.3 U moet de gegevens als bedoeld in artikel 13.1 op eerste verzoek aan ons retourneren binnen een door ons gestelde termijn. Doet u dit niet? Dan bent u aan ons een direct opeisbare boete verschuldigd van € 1.000,- per dag. De boetes zullen verschuldigd zijn door het enkele feit dat u in strijd handelt met dit lid, maar laat onverminderd het recht van ons om nakoming en/of volledige schadevergoeding te vorderen.

15. Adviezen en verstrekte informatie

15.1 U kunt geen rechten ontlenen aan adviezen en informatie die u van ons krijgt.

15.2 Als u aan ons gegevens en/of informatie van welke aard dan ook verstrekt, mogen wij bij de uitvoering van de overeenkomst uitgaan van de juistheid en volledigheid hiervan. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade als deze is ontstaan wegens onjuiste of onvolledige verstrekte gegevens en/of informatie.

15.3 Artikel 16 is ook van toepassing met betrekking tot het gebruik van adviezen, gegevens en/of informatie van welke aard dan ook dat u aan ons heeft (laten) verstrekken.

16. Schade en aansprakelijkheid

16.1 Als u een overeenkomst met ons sluit, dan bent u ervan op de hoogte dat participeren aan de coaching die wij geven volledig vrijwillig en op eigen risico is. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die op enigerlei wijze verband houdt met de overeenkomst, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld aan onze zijde.

16.2 Voorts zijn wij niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die is ontstaan door verstrekte adviezen en overige door ons verstrekte gegevens, tenzij de schade het gevolg is van opzet of grove schuld aan onze zijde.

16.3 Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte of directe schade geleden door u en/of derden die is ontstaan door gedragingen en/of uitlatingen door u of andere derden tijdens of na de (uitvoering van de) overeenkomst.

16.4 Zijn wij verplicht uw schade te vergoeden? Dan hoeven wij nooit meer te betalen dan het bedrag dat onze aansprakelijkheidsverzekeraar in verband daarmee aan ons uitkeert. Keert onze verzekeraar rechtstreeks aan u uit? Dan hoeven wij u verder niks meer te betalen.

16.5 Keert onze aansprakelijkheidsverzekeraar, om welke reden dan ook, niet uit? Dan hoeven wij maar een schadevergoeding te betalen van maximaal de factuurwaarde van de overeenkomst, waar de schade betrekking op heeft.

16.6 Is het factuurbedrag hoger dan €2.000,-? Dan hoeven wij een schadevergoeding te betalen ter hoogte van maximaal van €2.000,-.

16.7 Keert onze aansprakelijkheidsverzekeraar, om welke reden dan ook, niet uit én is er geen factuur? Dan hoeven wij maar een schadevergoeding te betalen van maximaal van €2.000,-.

16.8 Heeft u indirecte schade? Dan komt deze schade niet voor onze rekening. U kunt hierbij denken aan onder meer, maar niet uitsluitend, gevolgschade, misgelopen (gederfde) winst en vertragingsschade.

16.9 Heeft u een andere partij ingeschakeld voor het uitvoeren van werkzaamheden, onderzoeken, het geven van adviezen en/ of een andere (rechts)handeling en heeft deze partij bij u of een andere partij schade veroorzaakt? Dan zijn wij niet aansprakelijk voor deze schade. U bent hiervoor zelf aansprakelijk. Zijn wij toch aansprakelijk? Dan vrijwaart u ons tegen, en stelt ons schadeloos voor, alle aanspraken te dier zake.

16.10 U en wij hebben afgesproken dat u ons vrijwaart tegen en schadeloos stelt voor alle aanspraken van derden die op enige wijze samenhangen met de uitvoering van deze overeenkomst. Door ons gemaakte kosten, die wij moeten maken als gevolg van een aanspraak van derden, zijn hierbij inbegrepen.

16.11 Deze verplichting tot vrijwaring geldt ook ten aanzien van onze leidinggevenden, werknemers en andere door ons ingeschakelde partijen bij de overeenkomst.

17. Persoonsgegevens

Hoe wij omgaan met privacy en gegevensuitwisseling is vastgelegd in onze privacyverklaring. Deze kunt u raadplegen op onze website www.clear-path.nl en is op verzoek op te vragen via privacy@clear-path.nl.

18. Geheimhouding

18.1 U en wij verplichten ons tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die u en wij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is gemeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding heeft geen betrekking op de informatie die algemeen bekend is en geen betrekking op vertrouwelijke informatie die, anders dan door niet-naleving van de overeenkomst en de algemene voorwaarden, opeisbaar is geworden.

18.2 Indien wij op grond van een wettelijke bepaling of rechterlijke uitspraak gehouden zijn vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en ons ter zake niet kunnen beroepen op een verschoningsrecht, dan zijn wij niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en bent u niet gerechtigd tot ontbinding van de opdracht op grond van enige schade die hierdoor is ontstaan.

18.3 U en wij zullen onze verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan eventueel door u en ons in te schakelen derden.

18.4 Indien u handelt in strijd met hetgeen is bepaald in het eerste en derde lid van dit artikel, bent u aan ons, zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist, een boete verschuldigd van € 15.000,- (vijftienduizend euro) per overtreding. Het staat ons vrij om in plaats van voornoemde boete volledige schadevergoeding van u te vorderen.

19. Eenzijdig wijzigingsbeding

19.1 Wij zijn gerechtigd deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In een voorkomend geval zullen wij u tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Wij overhandigen of sturen de nieuwe versie van de algemene voorwaarden aan u toe.

19.2 Tussen de kennisgeving aan u en de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden zal ten minste veertien dagen zitten. Tenzij door ons een andere termijn wordt aangegeven, treden de wijzigingen veertien dagen na de kennisgeving in werking.

19.3 Indien u een natuurlijk persoon bent die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, en de wijziging van de algemene voorwaarden heeft tot gevolg dat aan u een prestatie wordt geleverd die wezenlijk afwijkt van de overeengekomen prestatie, heeft u conform artikel 6:237 sub c BW de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de gewijzigde voorwaarden in werking treden.

20. Verval

Alle rechtsvorderingen jegens ons, aanspraken op schadevergoeding daaronder begrepen, vervallen na 1 (één) jaar gerekend vanaf het moment dat de betreffende vordering opeisbaar is geworden.

21. Geschillen en toepasselijk recht

21.1 Op de overeenkomst, deze algemene voorwaarden en door ons verstrekte offertes is Nederlands recht van toepassing.

21.1 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 (CISG) is uitdrukkelijk uitgesloten.

21.3 Geschillen uit hoofde van deze overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de rechtbank Zuid-Holland.